مشخصات و خصوصیات بارز عایق های تولیدی شرکت تارابگین

_
  • پشم تولیدی این شرکت بر اساس استاندارد (ASTM 0406) بوده و بدلیل دارا بودن PH مناسب (8 الی 10) و همچنین داشتن یون کلر کمتر از 3ppm هیچگونه اثر خورندگی بر روی فلزات ندارد.
  • شات یا ناخالصی در الیاف پشم سنگ تارابگین در حداقل میزان قابل قبول می باشد که باعث افزایش مقاومت الیاف گردیده و می تواند زمان بهره وری و ماندگاری محصول را به شدت افزایش داده و از شکستن و خرد شدن الیاف در شرایط گرمایی بالا و لرزش جلوگیری نماید.
  • یکی از مهمترین ویژگی های عایق های تولیدی این شرکت، ایستایی استثنایی آن در برابر آتش می باشد که به هیچ عنوان آتش گر نیست، مشتعل نمی شود و در نتیجه به عنوان نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته می شود.
  • الیاف پشم های تولیدی این شرکت ذاتا استریل هستند و دارای خاصیت بیولوژیکی می باشند، در نتیجه این نوع عایق محیط مناسبی برای رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی نبوده و به عنوان یک ماده معدنی در برابر این موارد مصونیت دارد.
  • این گروه از عایق ها با توجه به دارا بودن ویژگی های خاص بهداشتی و ایمنی مطابق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی می باشد به پوست آسیبی نمی رساند، باعث سوزش آن نمی شود و در هنگام وقوع حریق دود و ترکیبات مسموم کننده از آن متصاعد نمی شود.
  • قابلیت رسانایی حرارتی این نوع عایق یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد و عملکرد آن بدین گونه می باشد که از هر که پدیده ی همرفت، هدایت و تابش که از منبع گرم به سمت منبع برد وجود داشته، جلوگیری به عمل آورده و در نتیجه مبنای استفاده ی آن به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.
  • ایستایی موثر محصولات تولیدی این شرکت در برابر دما تا 950 درجه سانتیگراد بوده که این ویژگی منحصر به فرد باعث کاربرد زیاد آن در صنایع مختلف گردیده است.
  • یکی از کاربردهای روبه گسترش پشم سنگ در بخش کشاورزی می باشد که با توجه به روش پرورش روز افزون گیاهان در محیط های بدون خاک از جمله هایدرو پونیک (Hydro ponics) امروزه در سراسر جهان برای پرورش برخی صیفی جات از این ماده غیرآلی استفاده می گردد.
  • ویژگی های آکوستیکی و جذب بالای صوت عایق های الیاف معدنی از دو طریق به کاهش صدا کمک می کند، با کاهش صدا درمیان اجزای متشکله سازه و یا جذب صدا در سطح
  • نصب ساده و راحت انواع عایق های تولیدی این شرکت از جمله دیگر ویژگی های این محصولات می باشد.

تارابگین اولین تولیدکننده عایق های صوتی و حرارتی از پشم معدنی

محصولات شرکت تارابگین مطابق معیارهای استاندارد ایران 2-7271 غیر قابل سوختن ارزیابی می شود و مطابق با استاندارد شماره 8299 (واکنش در برابر آتش برای مصالح وفرآورده های ساختمانی) جزو گروه A محسوب می شود.
میزان جذب بخار آب در محصولات تارابگین مطابق با استاندارد ASTM C 1104 در پایین ترین مقدار است و باعث میشود اکسیداسیون و فاسد شدن محصولات ؛ که ناشی از نفوذ بخار آب است انجام نشود. عایق های تارابگین دارای PH مناسب ( 8-10) است و خاصیت اسیدی یا بازی ندارد.
محصولات شرکت تارابگین دارای ضریب انتقال حرارت پایین میباشد و این ویژگی باعث می شود تبادل حرارتی حداقل باشد. به طورمثال ضریب انتقال حرارت در عایق های پانل که عمدتا در ساختمان بکار میرود 0.034 W/MC می باشد که صرفه جویی اقتصادی مناسبی در مصرف و کاهش انرژی دارد.

محصولات شرکت تارابگین دارای ضریب جذب صوتی بالایی میباشد بطوریکه در فرکانسهای 500 هرتز به بالا میزان جذب صوت آن 80% است ضریب جذب صوت در فرکانسهای کم با افزایش ضخامت عایق بالاتر می رود.