علی اصغر قاعدعلم مدیر بازرگانی شرکت تارابگین در گفتگو با هفته نامه آتشکار ضمن تبریک هفته دفاع مقدس در خصوص عملکرد 9 ماهه فروش شرکت تارابگین اعلام کرد، ازآنجاییکه موفقیت از طریق انجام اعمال یکباره و بدون برنامهریزی به دست نمیآید، فرآیند برنامهریزی فروش برای موفقیت کلی یک سازمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فرآیند برنامهریزی فروش معمولاً در دومین مرحله از برنامهریزی کلی سازمان انجام میپذیرد و مربوط به زمانی است که شرکت یا سازمان از یک برنامهریزی استراتژیک بازاریابی برخوردار شده باشد.
اصطلاح طرح بازاریابی برای تشریح روشهای به کارگیری منابع بازاریابی برای رسیدن به اهداف بازاریابی به کار میرود، در مفهوم طرح بازاریابی تقسیم بندی بازار، شناخت جایگاه بازار، پیش بینی اندازه بازار و برنامهریزی سهم عملی بازار جای میگیرند.
شرکت تارابگین با برنامه ریزی جامع و کامل و در راستای تحقیق اهداف از پیش تعیین شده علیرغم مشکلات عدیده و تاثیرات منفی اپیدمی کرونا بر اقتصاد و فروش توانست در 9ماه اول سال مالی 99 به اهداف پیش بینی شده که در ابتدای این دوره مالی در بودجه برآورد کرده بود برسد و در بعضی موارد از پیش بینی ها خود فراتر رفته است .
لازم به ذکر است فروش محصولات عایقی درمقایسه با 9 ماهه مشابه سال گذشته از لحاظ مقداری افزایش داشته و از لحاظ ریالی 24 درصد رشد داشته است بطوریکه برای اولین باردرتاریخ شرکت تارایگین فروش محصولات در شهریورماه 99 بالاترین رقم ریالی را کسب کرده است فروش محصولات پشم سنگ از لحاظ مقداری حدود 3 درصد جلوتر از بودجه پیش بینی شده می باشد.
از اهداف مهم این شرکت کاهش ضایعات محصولات در حین تولید می باشد که دراین زمینه 25 درصد کاهش ضایعات مشاهده می گردد و فروش ضایعات از لحاظ ریالی 68% افزایش نشان می دهد .
درخصوص پروژه های در دست اقدام که عمدتا در شرکت ذوب آهن انجام می شود از لحاظ حجم و مقدارهمگی افزایشی بوده مثلا تهیه مته 129% و جداسازی شالاکه 33% افزایش حجم داشته، لیکن به جهت افزایش شدید قیمت تمام شده و کاهش قیمت قرارداد های مذکور در این حوزه افزایش در آمد حاصل نشده است.